Názov projektu Daruj dobrý pocit
Klient UNICEF Slovensko
Obdobie realizácie 2020 - 2021
Hovoriť o pomoci ľuďom, navyše za hranicami Slovenska, v čase pandémie a v konkurencii desiatok ďalších zbierok? Práve na to sa podujal UNICEF koncom roka 2020. Načasovaním, nápadom aj neúnavnou prácou sa nakoniec podarilo nielen dosiahnuť cieľovú sumu, ale dokonca ju prekročiť takmer dvojnásobne!
Pandémia najviac zasiahla najzraniteľnejších – odhaduje sa, že počet detí trpiacich na podvýživu porastie o desiatky miliónov. UNICEF Slovensko sa preto rozhodol pomôcť – vyhlásil verejnú zbierku s názvom Daruj dobrý pocit. Zbierka trvala počas celého predvianočného obdobia, teda v čase, kedy prebiehali desiatky ďalších zbierok. Rozhodli sme sa však predbehnúť ich a odštartovať už v polovici novembra, čo sa ukázalo ako správny krok.
V prvom kroku sme sa rozhodli zjednodušiť formát zbierky, kam sa dalo prispieť viacerými spôsobmi. Ako hlavný sme si však zvolili pomoc prostredníctvom darcovskej SMS. Kreatívnym riešením sa stala „pravá africká večera“ – prázdny tanier, ktorý jednoducho popisuje, aké jedlo čaká na milióny detí po celom svete. Dôležitú úlohu, ktorá neskôr rozhodla o úspechu a zapamätateľnosti kampane, a hrdinom kampane sa stala arašidová pasta, teda nutričná prvá pomoc pre tieto deti.
Influencerská kampaň
So žiadosťou o pomoc sme oslovili zvučné mená spomedzi slovenských influencerov. Vyše 20 z nich sa nám rozhodlo pomôcť – každý spôsobom sebe vlastným. Niektorí hovorili o prázdnom tanieri, iní o základných faktoch, ďalší zase ochutnávali arašidovú pastu, Gogo so Strapom ju dokonca jedli celý deň.
SND
Pravú africkú večeru sme prestreli aj v SND. Divadlo sa nám nezištne rozhodlo pomôcť a dalo nám priestor priamo vo foyer. Napriek tomu, že počet návštevníkov musel byť obmedzený, kampaň bola prijatá veľmi pozitívne.
PR + digitálna kampaň
Kampaň sme podporili aj prostredníctvom sociálnych sietí UNICEFu a v médiách. Podarilo sa nám dosiahnuť vyše 80 mediálnych výstupov, okrem toho bol UNICEF aj 1x vo Fun rádiu a 5x sa objavil ako partner podcastu SME Dobré ráno. Čerešničkou bol podcast Big Storiezz s Babsy Jagušák, ktorá privítala riaditeľku UNICEF-u Máriu Sliacku.
Do kampane sa zapojilo vyše 20 influencerov, ktorí svojimi príspevkami zasiahli stovky tisíc ľudí. Ďalšie tisíce ľudí sme zasiahli cez sociálne siete UNICEFu, mediálne výstupy či podcasty. Celkovo sa nám podarilo vyzbierať 19 729 eur, čím sme cieľ naplnili na viac ako 197 %.
Ale najmä, pomohli sme deťom trpiacim podvýživou!
Einsteinova 23, Digital Park II. Blok C, 851 01 Bratislava
Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1