Názov projektu Káva a brandy – nové komunity pre Karpatské brandy
Klient HUBERT J.E.
Obdobie realizácie 2022
Cieľom projektu bolo predstaviť produktové novinky legendárnej značky brandy – Karpatské brandy a nájsť nástroje, ako posilniť slovenský brand, budovať pozicioning v novej generácii zákazníkov a posilniť povedomie o značke. Navrhli sme koncept eventov v spolupráci so strategickým partnerom kávičkári.sk. Vďaka tejto kampani sa mali možnosť zákazníci zoznámiť s kompletným portfóliom produktov vrátane noviniek, priamo ochutnať produkty a zároveň svoje skúsenosti a recenzie zdieľať mediálne v komunite strategických zákazníkov aj B2B aj B2C.
Priniesť priamo medzi zákazníkov legendárny produkt, jeho varianty a novinky. Tradičná slovenská značka KBŠ má svoju obrovskú základňu fanúšikov v starších generáciách, ktoré ale neradi skúšajú nové či inovované produkty. A mladšie generácie ju už nepoznajú, uprednostňujú skôr trendové zahraničné značky. Preto bolo dôležité nájsť nástroje, ako nielen komunikačne zviditeľniť značku, jej novinky, ale zároveň aj priamo priniesť medzi zákazníkov, zoznámiť s históriou, procesom výroby, dať možnosť ochutnať a budovať vzťah k značke. zadanie bolo o to ťažšie, že sa jedná o alkohol.
Unikátny projekt na kľúč so strategickým mediálnym a komunitným partnerom, kávičkári.sk. Spolu sme vytvorili sériu eventov po celom Slovensku, oslovili partnerov „kávičkárov“ z gastro podnikov a zorganizovali s nimi exkluzívne ochutnávky produktov a noviniek, aj s atraktívnym výkladom o histórii a procese výroby. S kávičkármi sme oslovili presnú cieľovú skupinu, nakoľko káva a brandy sú vynikajúcou, odporúčanou kombináciou. Osobný kontakt s výrobcom a možnosť vychutnať produkty na najvyššej možnej úrovni a forme servírovania, prinieslo obrovský dojem a efekt.
Projekt pozostával z troch eventov a mediálneho seriálu – to všetko počas v priebehu 7 mesiacov.
V Bardejove, Poprade a Bratislave sme v spolupráci s portálom kávičkári.sk vytypovali podniky cielene tak, aby sme zasiahli viaceré generácie. Tých, čo legendárne Karpatské Brandy Špeciál poznajú, sme zoznámili s novinkami. Kľúčové boli ale mladšie generácie, ktoré sa k brandy neraz dostali po prvýkrát, a preto bolo dôležité, aby toto zoznámenie prebehlo na najvyššej degustačnej úrovni. Vo vybraných podnikoch sme zrealizovali sériu exkluzívnych degustácií, s krásnou vizuálnou prezentáciou a účasťou Master Blendra, vysvetlením legendárnej histórie, vzniku značky či unikátneho procesu výroby. Možnosť ochutnávok s odborníkom a servírovaním na najvyššej úrovni prinieslo hosťom úplne nový zážitok a vzťah k značke.
Premyslenou obsahovou stratégiou sme v spolupráci s kávičkári.sk, uverejnili sériu článkov, reportáží z eventov, recenzie na produkty, fotoseriál, ako aj špeciálny článok s mixológiou a receptami. Silná propagácia na SoMe mediálneho partnera priniesla pozitívnu odozvu a zvýšenie zásahu na presnú cieľovú skupinu.
Idea spojenia KBŠ s komunitou kávičkárov priniesla značke vynikajúce komunikačné výsledky:
Medializácia: 87 výstupov
Mediálna hodnota AVE: 20 000 eur
Kumulatívny zásah 670 000
Keďže ide o produkt, ktorý je potrebné vnímať cez degustáciu, významnými ambasadormi sa stali aj samotní účastníci eventov, neraz z radov gurmánov, znalcov vína a kávy. Týchto cca 80 účastníkov potom sekundárne šírilo naše posolstvá ďalej zdieľaním na sociálnych sieťach. Eventov sa zúčastnili aj majitelia kaviarní a iných podníkov, čo otvorilo klientovi vstup do segmentu B2B a neraz i obnovenie zalistovania tejto unikátnej slovenskej značky.
Einsteinova 23, Digital Park II. Blok C, 851 01 Bratislava
Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1