Názov projektu Komunikačný launch nemocnice Sv. Martina
Klient Branding Slovakia Consultancy
Obdobie realizácie 2021
Projekt hypermodernej Univerzitnej nemocnice Sv. Martina sa pripravoval niekoľko rokov, no až Plán obnovy EÚ priniesol príležitosť tento projekt uskutočniť. Ako ho však presadiť v silnej konkurencii podobných zdravotníckych projektov? Projektový tím prišiel s odvážnou myšlienkou využiť návštevu Svätého otca v septembri 2021 na Slovensku a zaradiť do jeho programu požehnanie základného kameňa novej nemocnice. Autorom sa v rekordnom čase podarilo nadchnúť pre túto myšlienku nielen cirkev, ale aj kľúčové štátne orgány, a to s vynikajúcimi komunikačnými výsledkami.
Plán obnovy EÚ má na výstavbu a rekonštrukciu našich nemocníc priniesť viac ako jednu miliardu eur. O tento balík sa uchádza viacero projektov a schválením tohto plánu sa začali skryté preteky o to, ktorý z projektov slovenského zdravotníctva získa podporu Ministerstva zdravotníctva, vlády SR a dostane zelenú. Jedným z takýchto favoritov je aj projekt novej nemocnice tretieho tisícročia za viac ako 300 mil. Eur. Ako upriamiť pozornosť kľúčových stakeholderov práve na tento projekt? Ako zabezpečiť, aby sa – pokiaľ možno – s týmto projektom v Pláne obnovy definitívne rátalo?
Pre presadenie novej nemocnice v konkurencii iných projektov bolo žiadúce, aby sa dostal do povedomia kľúčových ľudí, inštitúcií, ale i verejnosti čímsi veľmi pozitívnym a „veľkým“. Preto projektovému tímu skrsla myšlienka spojiť komunikačný launch s výnimočnou udalosťou roka – návštevou pápeža Františka. V rekordnom čase, približne mesiac pred svätou omšou v Šaštíne, sa podarilo nadchnúť kľúčových predstaviteľov cirkvi. Strategickým cieľom bolo tiež zapojiť do projektu najvyšších štátnych predstaviteľov, ako i vedenie rezortu zdravotníctva, mesto Martin a jeho komunity.
Základným úspechom bol fakt, že sa autorom podarilo presvedčiť cirkev o vhodnosti a prospešnosti aktu požehnania, čím sa táto udalosť stala jedinečným a pozitívnym štartom projektu. Významným strategickým úspechom kampane bolo, že sa nám podarilo do medializácie projektu zapojiť najvyšších predstaviteľov štátu, rozhodujúce o schválení alokovania fin. prostriedkov z Plánu obnovy. V neposlednom rade to boli vynikajúce komunikačné výsledky: 136 med. Výstupov (z toho 64 v zahraničných médiách) a prítomnosť vo všetkých spravodajských a mienkotvorných médiách na Slovensku.
Einsteinova 23, Digital Park II. Blok C, 851 01 Bratislava
Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1