Späť

PR launch nového účinku ústneho spreja VIROSTOP

Názov projektu PR launch nového účinku ústneho spreja VIROSTOP

Klient Herb-Pharma Corporation

Obdobie realizácie 2020

PR launch nového účinku ústneho spreja VIROSTOP

Zhrnutie

Zdravotnícke pomôcky VIROSTOP sú na trhu viac ako 9 rokov a výrobca ich nikdy v médiách nepropagoval. Zlom nastal na jeseň 2020, kedy virologická in-vitro štúdia potvrdila, že ústny sprej VIROSTOP, dovtedy predávaný ako prevencia voči bežným vírusovým ochoreniam, slúži aj ako ochrana pred SARS-CoV-2. Mediálne neznámy produkt neznámeho výrobcu sa nám podarilo predstaviť uveriteľným spôsobom a navýšiť predaj o takmer 1500 % bez podpory iných marketingových nástrojov. Nedôveru sme prekonali mixom intenzívneho media relations, online eventu, SoMe manažmentu a CSR.

Výzva a cieľ

Najväčšou výzvou bolo presvedčiť novinárov a verejnosť o dôveryhodnosti nášho posolstva. Zatiaľ čo v ČR klient zvolil „soft“ komunikáciu postavenú na účinnosti prírodných zložiek roztoku, na Slovensku sme presadili veľmi otvorenú produktovú komunikáciu od samotného začiatku, hoci sme bojovali s nedôverou médií. V čase pandémie je spoločnosť mimoriadne ostražitá voči firmám, ktoré „chcú na kríze zarobiť“, obzvlášť ak ide o neznámu značku s priamym odkazom na SARS-CoV-2. Cieľom bolo čo najrýchlejšie dostať účinky VIROSTOPu do povedomia širokej verejnosti a zvýšiť predaj.

Stratégia a plán

Predstavenie účinkov ústneho spreja VIROSTOP sme postavili na prezentácii výsledkov štúdie virológa I. Jankovicsa, ktorého vedecký tím preukázal účinnosť roztoku proti SARS-CoV-2. Veľký dôraz sme kládli na elimináciu potenciálnej krízovej komunikácie poukazovaním na bezpečnosť a históriu zdravotníckej pomôcky, ako aj transparentnosť výrobcu. Považovali sme tiež za dôležité nadviazanie kontaktu s inštitúciami zdravotnej a sociálnej starostlivosti, ako predstaviteľov najviac dotknutej skupiny spoločnosti.

Realizácia

Komunikáciu s médiami sme odštartovali česko-slovenskou online tlačovou konferenciou (pozn. spoločne s agentúrou Ogilvy CZ), kde sa nám podarilo zabezpečiť účasť dôležitých slovenských mienkotvorných a zdravotníckych médií. Kľúčovým posolstvom bolo oznámenie vedeckých zistení maďarského virológa I. Jankovicsa, ktorý bol hlavným spíkrom. Výsledkom boli výlučne pozitívne redakčné odozvy, napríklad Maďarský virológ o KORONAVÍRUSE: Pandémiu môže zmierniť sprej vyrobený na Slovensku.

Tému sme ďalej mediálne rozvíjali napojením na aktuálne dianie v spoločnosti, napr. obavy Slovákov ako prežiť „normálne Vianoce“ a chrániť svojich blízkych, či biznisový aspekt – ako rastie dopyt po prírodnej bariére voči nákaze SARS-CoV-2.

Nadviazali sme spoluprácu s Fakultnou nemocnicou v Nitre a s Domovmi sociálnych služieb pre seniorov po celom Slovensku, ktoré dostali od Herb-Pharma tisíce sprejov VIROSTOP, aby eliminovali riziko nákazy u svojich zamestnancov a klientov. Mediálnou spoluprácou s NMH a s influencerkou Zuzanou Vačkovou sme k tomu pripravili online video. Paralelne sme od nuly úspešne naštartovali komunikáciu značky na Facebooku

Výsledky

Po tlačovej konferencii a intenzívnemu media lobingu bola informácia o účinkoch VIROSTOPu redakčne publikovaná v popredných masových médiách ako napr. Topky.sk, Pravda.sk, Pluska.sk, Staritup.sk a i. S podporou skromného mediálneho rozpočtu (3000 €) vyšlo spolu 100 mediálnych výstupov. Video o darovaní sprejov Domovom sociálnych služieb dosiahlo 126 830 videní. Čo je však z klientského hľadiska najpodstatnejšie, tri dni po štarte komunikácie došlo k vypredaniu zásob ústneho spreja a za 2,5 mesačné trvanie PR aktivít predaj VIROSTOPu vzrástol o takmer 1500%.

PRime time Slovensko

+421 2 672 67 340

primetime@primetime.sk

Einsteinova 23, Digital Park II. Blok C, 851 01 Bratislava

Zobraziť mapu

PRime time PR Česká republika

+421 905 248 814

info@primetimepr.cz

Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1

Zobraziť mapu

Kontaktujte nás

Napíšte nám