Názov projektu Vyheurekujte si to!
Klient Heureka
Obdobie realizácie 2020
V minulom roku museli mnohí kvôli pandémii zmeniť svoje nákupné správanie a nakupovať viac online. S najväčším nákupným radcom Heureka sme ako jediný e-commerce subjekt otvorili tému hrozieb, ktoré pri online nákupoch čakajú neskúsených zákazníkov. V najsilnejšom nákupnom období roka sme doplnili masívnu ATL kampaň aj PR kampaňou – formou darčekového radcu, informačných článkov, online poradní a vystúpení v médiách sme radili ľuďom ako zvládnuť vianočné nákupy čo najbezpečnejšie. Viac ako 200 výstupmi sme pomohli tisícom ľudí ušetriť.
Heureka dlhodobo bojuje proti falošným zľavám, ktoré v najsilnejších nákupných obdobiach zneužíva množstvo e-shopov. Rok 2020 však poznamenala pandémia koronavírusu a kvôli zatvoreným obchodom aj oblasť e-commerce, ktorá medziročne vzrástla o 40 %. S týmto nárastom sme už v prvej vlne pandémie zaznamenali aj nárast nových e-shopov, ktoré zneužívali situáciu a nevzdelanosť nových online zákazníkov. Vedeli sme, že v najsilnejšom období pred Vianocami sa tento trend ešte zhorší. Našou odpoveďou bola edukatívna kampaň plná užitočných rád.
Cieľom kampane bolo informovať ľudí o možnostiach, ale aj hrozbách neopatrného nakupovania na internete. E-commerce a nákupné správanie boli v roku 2020 špecifické, a preto Heureka na základe dátovej analýzy, predikcie a online dotazníka vytvorila analýzu predvianočného nákupného správania, z ktorej sme získali insighty na kampaň. Z analýzy vyplynulo, že napriek tomu, že viac ako 90 % ľudí kupuje darčeky na internete, treba podporiť ich znalosť o pravidlách bezpečného a výhodného online nakupovania.
Heureka v predvianočnom období spustila na svojej stránke darčekového radcu a reklamný spot v TV. My sme ATL kampaň podporili edukatívnou PR kampaňou s rôznorodými mediálnymi formátmi pre najväčší zásah:
Počas kampane sme vydali 8 tlačových správ, v ktorých sme médiá a čitateľov informovali o nápore na e-shopy a kuriérov, dokedy si objednať darčeky, aby stihli doraziť, ako vrátiť nechcené darčeky a najmä, ako nepodľahnúť falošným zľavám. Všetky informácie sme aktualizovali v reálnom čase podľa protipandemických opatrení.
V spolupráci s TASR a SITA sme vydali 34 platených výstupov, aby sme oslovili širokú cieľovú skupinu.
Aby sme oslovili aj mladých zákazníkov, uverejnili sme článok na portáli Refresher.sk a kvíz na jeho Instagrame. Len touto spoluprácou sme oslovili cca 50 000 ľudí.
Okrem toho, že šéf Heureky Tomáš Braverman v rannom vysielaní TV Markíza a TV JOJ osobne dával užitočné rady, objavili sme sa aj spontánne v spravodajstve troch televízií s 5 reportážami.
Na online portáli Feminity.sk a vo vysielaní Fun radia sme pripravili poradňu pre kohokoľvek.
Vďaka našej kampani si Heureka ako jediná „prisvojila“ tému bezpečnosti online nákupov a posilnila svoj pozicioning najdôveryhodnejšieho odborníka na e-commerce. Kampaň bola výrazná najmä svojou neplatenou časťou: zaznamenali sme viac ako 40 otázok od novinárov, vzniklo 200 spontánnych výstupov. V online poradniach sme dostali od čitateľov viac ako 30 otázok, ktoré sme im pomohli v reálnom čase vyriešiť. Heureka sa postupne objavila v spravodajstve troch slovenských TV staníc. V neposlednom rade sme pomohli tisícom Slovákov, ktorí dôverovali Heureke a jej radám ako na bezpečný e-nákup.
Einsteinova 23, Digital Park II. Blok C, 851 01 Bratislava
Soukenická 1194/13, 110 00 Praha 1